Doe ook mee aan de Week van de Lieve Briefjes Groningen!

Week van de Lieve briefjes - Promotie Noord

Spoken word-artiest Myron Hamming dicht eerste Lieve Briefje

Na zijn ‘Ode aan Groningen’ die viral ging op sociale media, is de Groninger dichter en spoken word-artiest Myron Hamming even in de ban geraakt van de Week van de Lieve Briefjes.

De Week wordt gehouden van 16 t/m 22 januari en is bedoeld om iedereen op te roepen elkaar iets liefs te zeggen. Een welkom initiatief, zeker in de lockdown die net verlengd is. In dit filmpje brengt Myron Hamming een speciaal gedicht voor de Lieve Briefjes ten gehore en geeft hij zijn eerste Lieve briefje aan iemand cadeau op de markt in Groningen. Wie ook iemand een Lief briefje wil sturen, kan gratis mooie ansichtkaarten krijgen.

Een lief briefje voor iemand schrijven. Voor de lieve buurvrouw, voor een goede vriend, of voor een onbekende. Gewoon, zomaar, misschien wel juist nu! Wie Lieve briefjes wil schrijven, kan ze ophalen bij alle bibliotheken in de provincie Groningen, enkele WIJ-vestigingen in de gemeente Groningen en bij servicepunten van QBuzz in Groningen, Assen en Emmen. Daarnaast zijn de briefjes verkrijgbaar bij Albert Heijn supermarkten in Appingedam, Winsum en Uithuizen. Verder stellen verschillende instellingen en organisaties briefjes beschikbaar aan hun bezoekers. Van de Spar op Schiermonnikoog tot de bibliotheek in Breda. In totaal zijn er 20.000 ansichtkaarten beschikbaar. Die worden zo lang de voorraad strekt gratis weggegeven of tegen onkostenvergoeding verstuurd als dat nodig is. Je kunt de kaarten ook bestellen op www.weekvandelievebriefjes.nl

Belangeloos
Het doel van de Week van de Lieve Briefjes is om de inwoners van Groningen (en ver daarbuiten) met elkaar te verbinden. De week is een initiatief vanuit de stichting en training BuitengewoonZijn.NU en wordt mede georganiseerd door Senza Communicatie. Alle organisaties werken belangeloos mee. Zo wordt de actie ondersteund door Gemeente Groningen, Qbuzz, WIJ Groningen, Biblionet Groningen, Residentie de Wijert, Omapost, Ninde, One Up Media en Myron Hamming. 

Vier ontwerpen
De ontwerpen voor de Lieve Briefjes zijn dit jaar gemaakt tijdens een ontwerpwedstrijd. Een deskundige jury onder leiding van illustratrice Geertje van der Zijp beoordeelde de ontwerpen en koos de vier winnende ontwerpen uit van Isabel Vaessen, Sanne Biesbroek, Angélique Boter en Natasja Venema.

Voor meer informatie over de lieve briefjes en de locaties waar de kaartjes verkrijgbaar zijn: kijk op www.weekvandelievebriefjes.nl of volg de Facebookpagina (Week van de Lieve briefjes).

Laat een bericht achter

Plaats een reactie

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Deze inhoud is beschermd